Returnering


Benyttes det vedlagte returlabel koster retur 29,-. Beløbet vil blive fratrukket i dit tilgodehavende fra den/de varer der returneres. Returneres varen via post skal pakken afsendes med omdeling.


OBS! Sendes pakken alligevel uden omdeling, vil denne ikke blive afhentet og bliver derfor sendt retur til afsender efter 14 dage. Pakken skal sendes med DAO, PostNord eller GLS.
Du er velkommen til at returnere dit køb i én af vores butikker i stedet for at sende med post. Varer købt online, kan byttes i en af vores butikker indenfor 100 dage.

Vær dog opmærksom på, at beløbet vil blive tilbageført til det anvendte betalingskort. Ved returnering i butik gælder din faktura som købsbevis.

Ved returnering via post skal pakken pakkes forsvarligt ind og sendes til nedenstående adresse:

Vibholm guld og sølv
Sindalsvej 34
8240 Risskov
ATT: Webshop


Husk at udfylde retursedlen med ordrenummer samt returårsag samt vedlægge fakturaen. Fakturaen modtages sammen med de bestilte varer. Vi tilbagefører pengene til det betalingskort som du har benyttet.

Behandlingstid
Returneringer har en behandlingstid på ca 1 uge - under travle perioder kan det forekomme lidt længere behandlingstider.

Er der yderligere spørgsmål angående returnering, er du velkommen til at ringe til kundeservice på +45 86 12 56 05.

Scalepoint

Ved returnering af en ordre betalt med Scalepoint kan pengene ikke refunderes, men i stedet bliver der udstedt et tilgodebevis til Vibholm


Landsdækkende bytteservice

Vibholm guld og sølv er medlem af Danske Guldsmede og Urmageres (DGU) landsdækkende bytteservice. Med DGU's landsdækkende bytteservice, kan du bytte dit smykke eller ur fra Vibholm guld og sølv i mere end 300 butikker i landet til en anden vare indenfor 30 dage fra den dato, der står på byttemærket. Er din vare købt i vores webshop kan den selvfølgelig også byttes i vores butikker eller i en hvilken som helst butik, som er med i Danske Guldsmede og Urmageres landsdækkende bytteservice. Du skal blot huske at medbringe fakturaen, som du modtog sammen med din vare/varer.

Hvis varen er købt på tilbud, er det tilbudsprisen som er gældende. Hvis du skal have pengene retur, skal du henvende dig i en af Vibholm guld og sølvs butikker og medbringe kvitteringen.

For at finde den nærmeste butik, der er medlem af DGU's landsdækkende bytteservice, skal du klikke her.


OBS: Har du fået en gave som ikke købt hos Vibholm guld og sølv, kan den byttes til en anden vare i en af vores butikker, hvis der er et byttemærke fra Danske Guldsmede og Urmageres landsdækkende bytteservice. Bemærk: Vi kan ikke udbetale pengene på en vare som ikke er købt hos os.

Fortrydelsesret

Vibholm.dk yder 100 dages retur- bytteret på varer købt online. Bytteretten gælder fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Emballagen skal være uåbnet og i original og intakt stand. Varer som er brugt tages ikke retur. Hvis en urkasse har været åbnet eller lænken har været kortet af, tages det ikke retur. Varer som er specialfremstillet eller ændret i størrelse kan ikke returneres. Du skal afprøve varen på samme vis, som hvis du stod i en af vores fysiske butikker – du kan altså afprøve varen, men ikke tage den i brug. Er dette tilfældet eller er varen håndteret på anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på, tilbagebetales købsbeløbet ikke.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Desuden er det dig, som bærer risikoen, når du sender en vare retur til os. Vi anbefaler derfor, at du sender varerne retur som rekommanderet pakke eller værdiforsendelse, alt afhængig af varens værdi.


Reklamation

I henhold til købeloven, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation – medmindre fejlen skyldes misligholdelse eller overlast. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Vibholm guld og sølv skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen og henvendelse skal ske på info@vibholm.dk.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Vibholm guld og sølv har stillet dig i udsigt.

Bemærk yderligere, at du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke til os indtil modtagelsen. Husk derfor at pakke varen i forsvarlig emballage og gemme kvitteringen for afsendelsen til eventuel fremtidig reference.

Behandlingstiden for reklamationer er ca 10 hverdage. Under travle perioder kan det forekomme lidt længere behandlingstider.